Friday, May 29, 2009

sambungan

Jurnal 3 (by Irina Maslennikova, Ed.M., Washington State University Vancouver)
Tajuk: Social Development of English Second Language Learners:The Use of Literature Study Circles


a. Prosedur kajian
Tujuan kajian ialah untuk mengenalpasti bagaimana perlaksanaan pembelajaran kesusateraan secara berkumpulan dalam kurikulum dapat memebantu para pelajar yang mengambil subjek Bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua, seterusnya pelajar-pelajar ini dapat berkomunikasi dengan rakan sekelas dan mewujudkan pergaulan yang baik.

b. Seting
Pelajar-pelajar yang mengambil subjek Bahasa Inggeris seagai bahasa ke dua (ESL) di Washington State University

c. Pengumpulan data
1. Menjalankan pemerhatian terhadap nota-nota lapangan selama 2 bulan dalam bilik darjah. Nota-nota lapangan tersebut dipilih dahulu, hanya yang berkaitan dengan kajian sahaja yang dirujuk.
2. Menjalankan pemerhatian khusus kepada dua pelajar dibawah seliaan beliau.
3. Temubual dijalankan ke atas dua orang pelajar dan beberapa orang waris pelajar

d. Penganalisisan data
1. Pengkodan
2. Pemeriksaan
3. Perbezaan
4. pengkategorian

No comments:

Post a Comment